marți, 2 august 2011

Imbolnaviri in timpul calatoriilor

Îmbolnăvire într-o excursie în Spania

Călătoriile în străinătate nu sunt întotdeauna ferite de riscul îmbolnăvirii sau de cel al suferirii unor accidente care afectează starea sănătăţii.
Condiţiile climatice, de mediu, prezenţa unor boli sau epidemii, a unor medii alergogene pot influenţa orice persoană, chiar dacă starea sănătăţii la plecarea din România este bună. În timpul unei călătorii în străinătate se pot întâmpla accidente din cele mai diverse, care afectează sănătatea sau care pot pune în pericol chiar viaţa. În astfel de situaţii, accesul imediat la asistenţă medicală este indispensabil, dar el presupune costuri care, de regulă, sunt foarte ridicate (o zi de internare medicală în majoritatea statelor lumii costă între 300 şi 1.000 de euro, iar transportul aerian special, cu aero-ambulanţă, poate varia între 10.000 şi 170.000 de euro).
De la 1 ianuarie 2007, românii care călătoresc în Spania pot utiliza Cardul European de Sănătate. Acesta are valabilitate timp de şase luni de la data emiterii şi îi permite asiguratului accesul doar la servicii medicale de urgenţă în statele Uniunii Europene, fără să mai fie nevoie de încheierea unei asigurări private de sănătate. În baza cardului, românii vor beneficia de îngrijiri medicale în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii spanioli. Cardul acoperă doar serviciile medicale prestate de un spital sau o instituție medicală de stat și acestea în limitele acordate de legislația țării respective.
O altă modalitate de acoperire a costurilor medicale în caz de îmbolnăvire, accident sau deces este asigurarea de călătorie, care include şi este cea mai bună protecţie pentru astfel de situaţii. O asigurare de călătorie oferă turistului posibilitatea accesului imediat la asistenţa medicală necesară şi oferă familiei sale confortul şi siguranţa că, orice se întâmplă, el beneficiază de asistenţă şi îngrijire, iar costurile sunt suportate de compania de asigurări. Aceste poliţe de asigurare este bine să acopere întreaga durată a călătoriei, din ziua plecării din România până în ziua întoarcerii.
Ce poate face personalul consular al României:
-    poate contacta familia pentru a o anunţa despre situaţia dumneavoastră medicală şi pentru a-i transmite eventualele solicitări;
-    vă poate recomanda unităţi medicale care să vă asigure serviciile necesare;
-    dacă internarea dumneavoastră se face pentru o perioadă mai îndelungată, vă poate vizita, dacă doriţi;
-    dacă sunt necesare formalităţi pentru aranjarea transportului dumneavoastră în România în condiţii speciale, poate interveni în realizarea acestor formalităţi.
Ce nu poate face personalul consular al României:
-    nu vă poate crea o situaţie mai bună decât cea a propriilor cetăţeni ai ţării respective;
-    nu poate plăti cheltuielile medicale, cheltuielile de tratament, medicaţia sau cheltuielile de transport în România;
-    nu poate interveni la compania de asigurări pentru a formula pretenţii în numele dumneavoastră;
-    nu vă poate asigura cazarea în spaţiile ambasadei sau consulatului şi nu poate plăti costurile cazării dumneavoastră la hotel;
-    nu poate reglementa situaţia unor eventuale angajamente ale dumneavoastră rămase neonorate ca urmare a îmbolnăvirii sau accidentului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu